Bosgrill

Kwaliteits kamado barbecue
  • Klant

    BOSGRILL

  • Industrie

    E-COMMERCE

  • Services

    WEBSITE DESIGN EN DEVELOPMENT

    BRANDING

    CONTENT

BBQ Lijfstyle

BBQing is een levensstijl, het gaat om passie, een branderig verlangen om een ​​bourgondisch leven te leiden. We besloten een website (en merk) te maken die deze emotie captured. Voor het design hebben we gekozen voor een strakke, mannelijke stijl. Een website gericht op de BBQ-levensstijl met een ouderwetse Amerikaanse smaak en tint.

Kamado

De belangrijkste producten zijn kamado’s. Het was dan ook een logische keuze om deze een prominente plek te geven in het ontwerp. Doordat we ook alle content zelf creëerden, kregen we veel creatieve vrijheid om de producten uit te lichten zoals wij dat wilden. Met geweldige resultaten! Een jaar na de lancering werd Bosgrill bekroond voor de beste kamado BBQ van 2022

Interactie

Vanwege de nadruk op een echte experience, vonden wij dat het cruciaal was om niet alleen een one-stop-shop te ontwerpen. Maar een complete beleving. Een ontwerp dat ruimte laat voor storytelling en gebruikersinteractie. Het verstrekken van info, workshops, blogs, tijdschriften en de mogelijkheid voor BBQ-fans om met de site te communiceren.

Bezoek website

bosgrill.com
  • Klant

    BOSGRILL

  • Industrie

    E-COMMERCE

  • Services

    WEBSITE DESIGN EN DEVELOPMENT

    BRANDING

    CONTENT

Sterke Rebranding

Deze klant kwam naar ons toe en had al een e-commerce merk dat allerlei dingen verkocht, waaronder barbecues. We hebben direct geadviseerd om hier een apart merk van te maken. ”BBQ koop je met gevoel”. Het past bij een bepaalde levensstijl. Hoewel de door hen ontwikkelde producten relatief laag geprijsd zijn, kozen we voor een sterke hoogwaardige merkboodschap. Nederlanders houden van korting, maar een meester-BBQ-chef in opleiding wil toch het gevoel hebben dat hij kookt op iets van kwaliteit. Iets speciaals.

We hebben het oude logo van de oude discount store gepakt en veranderd in iets krachtigs. Wie het weet kan het oude merk er nog in zien. Het resultaat was een sterk merk, dat in zijn eerste jaar een 500% groei in omzet zag.

Font

Ah… good old sans-serif. Een lettertype dat door veel grote merken wordt gebruikt. Google, Apple. Nike, Twitter. We kozen voor Arvo, een geometrisch sans-serif font uit 2010. Het is een lettertype dat veel wordt gebruikt op blogs en marketing platformen. De combinatie van een font-family die wordt gebruikt door vertrouwde merken en marketeers vonden wij de perfecte balans voor de merkstijl waarmee Bosgrill zich identificeert.

Aa

Arvo

Aa Bb Cc Dd Ee Ff Gg Hh Ii Jj Kk Ll Mm Nn Oo Pp Qq Rr Ss Tt Uu Vv Ww Xx Yy Zz
1 2 3 4 5 6 7 8 9 0

Headlines

74 / 37 / 16

Kleurenpalet

Voor het kleurenpalet gingen we terug naar de roots van BBQ. Alle kleuren die we gebruikten zijn terug te zien in het barbecueën zelf. Maar daarnaast wilden we een gedurfde, opvallende visuele identiteit. Iets dat opvalt in de schappen, waarbij zwart staat voor verfijning en elegantie.

001. Light grijs

rgb 239 239 239

hex efefef

002. Clean

rgb 255 255 255

hex ffffff

003. Geel

rgb 255 193 35

hex ffc123

004. Cardinal

rgb 228 35 47

hex e4232f

005. Donker

rgb 0 0 0

hex 000000

Bezoek website

bosgrill.com
  • Klant

    BOSGRILL

  • Industrie

    E-COMMERCE

  • Services

    WEBSITE DESIGN EN DEVELOPMENT

    BRANDING

    CONTENT

Objective

What’s missing in this competitive real estate market? How do we want people to visualize our brand? Wich tools and platforms will we need to reach the right people? To start things of this, and a ton of other questions had to be answered. We went for a ground-up approach in strategy to go for uwaankoop/uwverkoop – makelaars. Starting with why they offer the service and ending with what defines good service.

People choose for people not companies. This they stand for. But on the other hand they needed an agency to develop a platform and a strategy which aligns with their high ambitions to take over the market in the coming couple of years. This middle ground is where we found the sweet spot. We took their company philosophy and mixed it with what we think the end-user so deeply desires in a housing market where the demand extremely high.

Solution

People choose for people not companies. This they stand for. But on the other hand they needed an agency to develop a platform and a strategy which aligns with their high ambitions to take over the market in the coming couple of years. This middle ground is where we found the sweet spot. We took their company philosophy and mixed it with what we think the end-user so deeply desires in a housing market where the demand extremely high.

Objective

What’s missing in this competitive real estate market? How do we want people to visualize our brand? Wich tools and platforms will we need to reach the right people? To start things of this, and a ton of other questions had to be answered. We went for a ground-up approach in strategy to go for uwaankoop/uwverkoop – makelaars. Starting with why they offer the service and ending with what defines good service.

People choose for people not companies. This they stand for. But on the other hand they needed an agency to develop a platform and a strategy which aligns with their high ambitions to take over the market in the coming couple of years. This middle ground is where we found the sweet spot. We took their company philosophy and mixed it with what we think the end-user so deeply desires in a housing market where the demand extremely high.

Bezoek website

bosgrill.com

    Hoe zou je dit project beoordelen van 1 tot 5?

    Bedankt voor je rating! Kwam je gewoon voor inspiratie of wil je iets soortgelijks?

    Geweldig!
    Wil je direct contact of een gedetailleerde aanvraag achterlaten

    Je contact gegevens

    Wat heb je nodig?

    Heb je iets nieuws nodig of wil je het huidige upgraden?

    What is je budget?

    Vertel wat ons te doen staat

    Your contact details

    Bedankt!

    We nemen spoedig contact met je op

    next case

    Re:cinq

    Sustainable Software Engineering

    Ik wil dit ook